Tamasha

استخدام کارشناس فروش در سال 1401

استخدام کارشناس فروش در سال 1401

استخدام کارشناس فروش در سال 1401

استخدام کارشناس فروش استخدام کارشناس فروش دارویی مواد غذایی کارشناس فروش خودرو استخدام متخصص فروش کارشناس فروش نرم افزار اگهی استخدام کارشناس فروش در سال ۱۴۰۱

سامانه استخدام نیرو در نظر دارد جهت تکمیل کادر نیروی انسانی درخواستی کارفرمایان اقدام به جذب نیرو جهت فعالیت به عنوان کارشناس فروش نماید.

لذا متقاضیان به همکاری می توانند از طریق سامانه استخدام نیرو فرم درخواست همکاری خود را تکمیل و ارسال نمایند.

استخدام کارشناس فروش

شرکت ها و کارفرمایان همچنان در زمینه شغل مذکور خواهان استخدام نیروهایی با تخصص های زیر هستند :

استخدام کارشناس شبکه های اجتماعی – استخدام بازرگان کارشناس بازرگانی – استخدام بازاریاب کارشناس بازاریابی – استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ – استخدام کارشناس تبلیغات – استخدام مدیر محصول product manager – استخدام ویزیتور visitor – استخدام فروشنده مسئول فروش – استخدام توزیع کننده ، مسئول توزیع – استخدام مدیر فروش مدیر بازاریابی – استخدام مدیر بازرگانی –

مدرک تحصیلی مورد نیاز جهت استخدام به عنوان کارشناس فروش :

زیر دیپلم (سیکل) – دیپلم – کاردانی (فوق دیپلم) – کارشناسی (لیسانس) – کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) – دکترا و بالاتر

کارفرمایان در استان های زیر به دنبال جذب نیروی کارشناس فروش هستند:

آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، بوشهر ، تهران ، چهارمحال بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خوزستان ، زنجان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ، کردستان ، کرمان ، کرمانشاه ، کهکیلویه و بویر احمد ، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مازندران ، مرکزی ، هرمزگان ، همدان ، یزد

استخدام کارشناس فروش استخدام کارشناس فروش دارویی مواد غذایی کارشناس فروش خودرو استخدام متخصص فروش کارشناس فروش نرم افزار اگهی استخدام کارشناس فروش

بخشی از خدمات سامانه استخدام نیروی انسانی :

در سامانه استخدام نیرو مشاغل بر اساس دسته بندی و نمایش ویژگیهای شغلی، بطور دقیق با تمام جزئیات درج می گردند. کارفرمایان با مراجعه به سایت و ایجاد آگهی استخدام، می توانند طبق فرمت از پیش تعیین شده اقدام به تکمیل فرمهای استخدام نمایند.

ارسال خودکار رزومه شما به تمامی شرکت هایی که به دنبال استخدام کارشناس فروش هستند

رزومه شما برای تمامی شرکت ها که نیاز به کارشناس فروش و به شخصی با تخصص های شما دارند ارسال خواهد شد و کارفرمایان پس از بررسی رزومه شما با شما تماس خواهند گرفت.

دریافت آگهی های استخدام مرتبط با رزومه

با ثبت رزومه میتوانید تمامی فرصت های شغلی منتشر شده در دسته ی کارشناس فروش را که مطابق رزومه شما هستند دریافت کنید.

ایجاد صفحه اختصاصی رزومه و انتشار در بانک رزومه

با ثبت نام و ایجاد رزومه در سامانه، رزومه شما در بانک رزومه منتشر شده و در دسترس تمامی کارفرمایانی که متقاضی نیرو با تخصص شما هستند قرار می گیرد.

نکاتی مهم در مورد استخدام کارشناس فروش و بازاریابی

استخدام -اخبار استخدام-اگهی استخدامی-استخدام سراسری-استخدام دولتی-استخدام کشوری-خبر استخدامی-بازار کار-بیکاری-جذب نیرو-اگهی جذب نیرو

نکاتی مهم در مورد استخدام کارشناس فروش و بازاریابی

کارواشتغال به نقل ازخبرگزاری فارس :

دنیا با سرعت بالایی رو به جلو پیش می‌رود و کسب‌وکاری که نتواند خود را با چنین سرعت بالایی تطابق دهد، به‌زودی محکوم به شکست خواهد شد. یکی از تیم‌هایی که در یک سازمان نقش کلیدی را در موفقیت آن بازی می‌کند، تیم فروش و بازاریابی است. کارشناس‌های فروش و بازاریابی در کنار متخصصان بازاریابی دیجیتال در سازمان بیش از هر فرد دیگری فشار رقابت را تحمل می‌کنند؛ چرا که از آن‌ها انتظار می‌رود که بتوانند میزان فروش فصلی را به حد مشخصی رسانده و در انتهای فصل، به مدیران سازمان گزارش بدهند.

با گسترش فعالیت‌های سازمان، تیم فروش هم بزرگ‌تر شده و مدیر تیم باید با استخدام کارشناس فروش و بازاریابی جدید، به فعالیت‌های آن سرعت ببخشد. اما در هنگام استخدام کارشناس فروش و بازاریابی به چه نکاتی توجه کنیم؟ این سؤالی است که هر مدیری در اولین قدم برای استخدام نیروی جدید، به آن فکر می‌کند. در این مقاله قصد داریم به این سؤال مهم پاسخ دهیم تا به شناخت دقیقی از مهم‌ترین ویژگی های شخصیتی یک کارشناس فروش و بازاریابی خوب، برسیم.

اولین قدم برای استخدام کارشناس فروش، انتشار آگهی نیست!

شاید به نظر برسد اولین کاری که برای استخدام نیروی جدید باید انجام دهید، انتشار آگهی شغلی است. اگر شما هم چنین طرز فکری را دارید، بهتر است دست نگه دارید و تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

پیش از اینکه دست به کار شده و در یکی از سایت‌های کاریابی، آگهی استخدام کارشناس فروش منتشر کنید، بهتر است نیازهای سازمان و تیم خود را مشخص کنید. از خود بپرسید که از این فرد، پس از استخدام چه انتظاراتی دارید؟ تیم فروش و بازاریابی و در کل، سازمان شما چه نیازهایی دارد؟ چه کمبودهایی در تیم فعلی وجود دارد که فرد جدید باید آن‌ها را پر کند؟ فردی که قرار است به تیم شما اضافه شود، چقدر تجربه کاری باید داشته باشد؟ برای حقوق نیروی جدیدی که به تیم اضافه می‌شود، چقدر بودجه می‌توانید کنار بگذارید؟ اگر قبلاً فردی را به تیم اضافه کرده‌اید که دارای تجربه یا مهارت‌های کافی نبوده است، تلاش کنید علت مشکل را پیدا کنید. چه اشتباهی منجر به شکست استخدام آن فرد شده بود؟ از تجارب قبلی استخدام درس بگیرید و از آن‌ها برای استخدام نیروی جدید کمک بگیرید.

مهم‌ترین نکته برای نوشتن آگهی استخدام: زیاده‌گویی نکنید!

یکی از اشتباهات رایج کارفرماها هنگام نوشتن آگهی شغلی این است که بیش از حد به جزئیات اشاره می‌کنند. گاهی دیده می‌شود که یک آگهی شغلی آن‌قدر طولانی است که هیچ‌کس حوصله مطالعه ان را ندارد.

هنگام نگارش آگهی، شفاف و مختصر بنویسید؛ بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که در میان انبوه کلمات، ویژگی‌های مهمی که برای استخدام مدنظرتان است گم نمی‌شوند. انتظارات شفاف و قابل دستیابی خود را از فرد جدید بنویسید.

برای مثال می‌توانید یک روز کاری عادی کارشناس فروش و بازاریابی را به تصویر بکشید تا خواننده بتواند جنبه‌های مختلف موقعیت شغلی را به‌صورت دقیق، درک کند. اشاره به اینکه «شما عضوی از یک تیم فروش موفق خواهید بود» خوب است، اما بهتر است این موضوع را شفاف‌تر بیان کنید. برای مثال می‌توانید به اینکه «شما با تیمی ۶ نفره کار خواهید کرد و از ابزارهای مختلفی برای پیش‌بینی و دستیابی به اهداف افزایش فروش استفاده خواهید کرد» اشاره کنید. در این صورت تصویر دقیق‌تری از نیازمندی‌ها و شرایط محیط کار به متقاضی استخدام ارائه می‌شود.

فراموش نکنید که به حداقل مهارت‌های موردنیاز و سابقه کار لازم هم اشاره کنید. در این صورت کارجویانی که اصلاً مناسب آن موقعیت شغلی نیستند، به‌سادگی غربال خواهند شد.

استراتژی های حرفه‌ای برای بررسی رزومه کاری کارجوها

بعد از انتشار آگهی فرصتهای شغلی کارمند فروش و بازاریابی، رزومه‌های زیادی به سمت مسئولین منابع انسانی سازمان‌ها سرازیر می‌شود. واضح است که بررسی دقیق این حجم از رزومه، کار چندان ساده‌ای نیست و باید استراتژی های مشخصی برای غربال کردن آن‌ها اتخاذ کرد.

برای غربال کردن درست رزومه‌ها، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد. برای مثال روشن است که وقتی به دنبال فردی برای موقعیت شغلی کارشناس فروش در حوزه املاک هستید، فردی با پنج سال سابقه کار فروش در حوزه تولید چندان مناسب نیست. در این شرایط، مصاحبه شغلی می‌تواند به فرایندی خسته‌کننده برای کارجو و کارفرما تبدیل شود؛ به همین دلیل بهتر است قبل از دعوت به مصاحبه، از مناسب بودن رزومه فرد اطمینان حاصل کنید. همچنین استخدام افراد تازه‌کار در موقعیت‌های شغلی که مسئولیت‌های زیادی دارند، می‌تواند باعث وارد آمدن فشار کاری بیش از حد به آن‌ها شود. فراموش نکنید که ریسک استخدام چنین افرادی (هرچند که بااستعداد باشند) می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های هنگفتی برای سازمان شود.

اینکه یک کارجو در رزومه کاری، خود را «یک کارمند فروش موفق» خطاب کرده باشد، کافی نیست! شما به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای باید هنگام بررسی رزومه‌ها، به سابقه کاری کارجوها و نتایج عملکرد آن‌ها در سازمان‌های قبلی توجه کرده و درباره آن‌ها تحقیق کنید. کارجوهای حرفه‌ای معمولاً در رزومه خود به دستاوردهای فروش و آمار و ارقام ارزشمندی اشاره می‌کنند.

به‌عنوان نکته آخر به شما توصیه می‌کنیم وقفه‌های کاری کوتاه یا بدون توضیح شفاف را به‌عنوان دلیلی محکم برای رد رزومه در نظر نگیرید. بهتر است در این زمینه با کارجو گفتگو کرده و علت را جویا شوید. شاید نیروی مدنظر شما، از میان همین افراد انتخاب شود!

رو در رو با کارجو: در جلسه مصاحبه باید به چه نکاتی توجه کنید؟

بزرگ‌ترین اشتباهی که کارفرماها هنگام مصاحبه با کارجوها انجام می‌دهند، این است که بدون برنامه‌ریزی وارد جلسه مصاحبه می‌شوند. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌ترین افراد را در سازمان خود جذب کنید، باید حرفه‌ای عمل کنید؛ بنابراین پیش از شروع جلسه، فرایند مصاحبه را به‌گونه‌ای طراحی کنید که در طول جلسه بتوانید به جواب تمام پرسش‌های خود برسید و درعین‌حال، انتظارات خود را از کارجو به‌صورت شفاف، بیان کنید.

 اگر تجربه اندکی در مصاحبه دارید یا مصاحبه‌های شغلی ناموفقی را پشت سر گذاشته‌اید و حالا آماده هستید تا بدانید در هنگام استخدام کارشناس فروش و بازاریابی به چه نکاتی باید توجه کنیم، مطالعه ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. در ادامه شما را با سوالات مهمی که در مصاحبه کارشناس فروش باید بپرسید آشنا خواهیم کرد تا بتوانید یک مصاحبه شغلی حرفه‌ای را برای جذب کارمند فروش و بازاریابی طراحی کنید.

سوالات مصاحبه کارشناس فروش و بازاریابی

فردی که قرار است وارد تیم فروش سازمان شود، باید ویژگی‌های شخصیتی و مهارت های ارتباطی خاصی داشته باشد. اگرچه برخی متخصصان منابع انسانی از تست‌های شخصیت شناسی و شغلی برای شناخت بهتر کارجوها کمک می‌گیرند، اما بهتر است بدانید که نتایج این تست‌ها همیشه قابل‌اتکا نیست. به همین دلیل باید با پرسش‌های غیرمستقیم، به شخصیت و خلق‌وخوی کارجوها پی برد. در ادامه به برخی پرسش‌هایی که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند، اشاره خواهیم کرد.

سنجش مسئولیت‌پذیری: درباره یکی از اشتباهات کاری که در گذشته مرتکب شده‌اید، توضیح بدهید؛ برای جبران اشتباه خود چه کردید و پیامدهای آن چه بود؟سنجش هدفمند بودن: هدف سه‌ماهه شما پس از استخدام در این موقعیت شغلی چه خواهد بود؟سنجش انگیزه: آخرین باری که از یک مشتری «نه» شنیدید کی بود؟ بعد از آن چه عکس‌العملی داشتید؟سنجش تطبیق‌پذیری: درباره موقعیتی که مدیرتان یکی از فرایندها یا ابزارهای کاری شما را تغییر داد توضیح بدهید؛ شما در آن موقعیت چه کردید؟سنجش میزان آگاهی درباره سازمان: چه چیزی باعث می‌شود که تصور کنید گزینه مناسبی برای استخدام در سازمان ما هستید؟سنجش صبر: درباره موقعیتی که از افراد «نه» شنیدید اما برای تبدیل آن‌ها به مشتری تلاش کردید، توضیح بدهید.سنجش مهارت مدیریت زمان: از کجا می‌فهمید که تلاش برای تبدیل یک سرنخ فروش به مشتری دیگر ارزش صرف زمان ندارد؟سنجش آموزش‌پذیری: چه چیزی در سال گذشته آموخته‌اید که امروز در موقعیت شغلی کنونی خود از آن استفاده می‌کنید؟سنجش مهارت کار با ابزارها: از کارجو درباره ابزارهایی که به آن‌ها مسلط است بپرسید. همچنین می‌توانید از او درباره ابزارهای کار رایج در سازمان خود بپرسید تا میزان زمانی را که باید برای آموزش او صرف کنید، بهتر بسنجید.

ویژگی های شخصیتی بارز یک کارشناس فروش و بازاریابی موفق

یک کارشناس فروش موفق، فردی خارق‌العاده با قدرت‌های ماورایی نیست. آن‌ها هم مانند سایر افراد نقاط ضعف و قوت متعددی دارند که حتی شاید به‌ظاهر ساده بنظر برسند. بااین‌حال، ساده و بدیهی بودن، به معنای بی‌اهمیت بودن آن‌ها نیست. به‌هرحال، تشخیص نقاط ضعف و قوت در این افراد، برای فردی که مسئولیت استخدام را به عهده دارد بسیار مهم است. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

مثبت‌اندیشی

اعضای تیم فروش در بسیاری مواقع از مشتریان «نه» می‌شنوند که می‌تواند باعث احساس شکست در این افراد شود. اما یک کارشناس فروش حرفه‌ای با دید مثبتی به این قضیه نگریسته و می‌داند که باید به دنبال فرصتی برای تبدیل پاسخ منفی مشتریان، به پاسخ‌های مثبت و در نهایت، فروش بیشتر باشد.

قدرت همدلی

دلسوزی و همدلی هنگام ارتباط با مشتری، کلید موفقیت در ارائه خدمات بازاریابی و فروش است. یک کارشناس موفق، باید شنونده فعالی باشد تا از این طریق بتواند نیازها، نگرانی‌ها و حتی افکار مشتریان را به‌خوبی درک کند. قدرت همدلی به فرد اجازه می‌دهد تا بتواند خود را به جای مشتریان گذاشته و اصطلاحاً، با کفش‌های آن‌ها راه برود. قدرت همدلی به اعضای تیم فروش کمک می‌کند تا بدون پیش‌داوری، مشکلات مشتریان سازمان را درک کرده و برای حل آن‌ها، بهترین راهکار را ارائه دهند.

تشنه موفقیت

فردی که مشتاق موفقیت است، برای رشد خود نیاز کمتری به انگیزه بیرونی و آموزش دارد. چنین افرادی تنها به فرصتی نیاز دارند تا بتوانند نیاز روح خود را به موفقیت و یادگیری ارضا کنند. این افراد از هر سرنخ فروشی برای موفقیت استفاده می‌کنند و آمار فروش روزانه، هفتگی و ماهانه خود را رصد کرده و برای افزایش آن، تلاش می‌کنند.

رقابت‌جو

روحیه رقابت‌جویی به معنی تمایل به کسب موفقیت بیش از سایرین است. این ویژگی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های کارشناس‌های فروش موفق در سازمان‌ها است. روحیه رقابت‌جوی آن‌ها باعث می‌شود که نه‌تنها بخواهند از دیگران بهتر باشند، بلکه بخواهند به‌عنوان «بهترین» نیز دست پیدا کنند. نیروی فروشی که علاقه مند به رقابت باشد، در بازار رقابتی صنعت می‌تواند آمار فروش شما را به طرز چشمگیری جابه‌جا کند.

مهارت در انجام هم‌زمان چند کار

افرادی که در تیم فروش کار می‌کنند معمولاً باید کارهای مختلفی را به‌صورت هم‌زمان انجام دهند. تلاش برای دریافت سرنخ‌های فروش بیشتر، متقاعدسازی مشتریان برای عقد قرارداد، پاسخ به ایمیل‌ها، برقراری تماس‌های تلفنی، پیگیری مشتریان احتمالی و تلاش برای نگه داشتن مشتریان فعلی، از جمله وظایف کارشناس فروش است؛ بنابراین فردی که بتواند از زمان خود به‌خوبی استفاده کرده و چند کار را هم‌زمان پیش ببرد، می‌تواند موفق‌تر از سایرین ظاهر شود.

جذب نیروی فروش حرفه‌ای، راز دستیابی به قله فروش

مطالعه مجدد این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با تشویق کارجوها به آشکار ساختن شخصیت و افکار خود، در زمان صرف شده برای مصاحبه‌های کاری صرفه‌جویی کرده و بتوانید تصمیمات درست‌تری بگیرید. هزینه‌ها و زمان از دست رفته‌ای که بابت استخدام اشتباه به سازمان تحمیل می‌شوند، می‌توانند به‌طورجدی در بهره‌وری آن تأثیر منفی بگذارند. در این صورت سازمان به جایی خواهد رسید که به جای تمرکز روی دریافت سرنخ‌ها و افزایش فروش و سود، درگیر مدیریت مشکلات مربوط به مدیریت منابع انسانی می‌شود.

در این مقاله تلاش کردیم به‌صورت خلاصه به این سؤال رایج که: «در هنگام استخدام کارشناس فروش و بازاریابی به چه نکاتی توجه کنیم» پاسخ دهیم. اعضای تیم فروش در دنیایی به‌شدت رقابتی که با داده‌ها و معیارهای متعددی احاطه شده است، کار می‌کنند. به همین دلیل معمولاً فشار کاری مضاعفی روی آن‌ها وجود دارد که اهمیت توجه به فرایندهای درست استخدامی را بیش‌ازپیش می‌کند.

منبع: فارس

برای دیدن بیشتر اخبار استخدامی لینک زیر را کلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-استخدام-و-کاریابی/

برای دیدن اگهی ها و اخبار سریع استخدامی به پیج اینستاگرام کارواشتغال بروید

Www.instagram.com/karoeshteghal.ir

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

جذب و استخدام کارشناس فروش و بازاریابی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا